Metoda Code and Play powstała z pasji do dzieci

i chęci współuczestniczenia w ich rozwoju.

 

Dzieci od
3 do 7 lat

Nasz program przeznaczony jest dla dzieci w wieku 3-7 lat.

„Programowanie na dywanie”

Wykorzystujemy własne materiały edukacyjne oraz mysz-robota, nie używamy tabletów.

Autorski
program

Program stworzony został przy współpracy pedagogów i programistów.

Małe
grupy

Dbamy o efektywność zajęć pracując w małych grupach.

Zabawa i ruch

Dzieci uwielbiają zabawę i ruch i to właśnie wykorzystujemy na zajęciach. Dziecięca wyobraźnia lubi bawić się tajnym językiem . Zatem zapraszamy dzieci w świat kodowania poprzez rysowanie map, rozwiązywanie zagadek i poszukiwanie błędów. Dzieci są bardzo spostrzegawcze i bardzo chętnie rozkładają przedmioty na małe elementy. Te wszystkie cechy pozwalają dzieciom zrozumieć podczas zajęć czym są sekwencje, wzory, algorytmy i pętle. Te zagadnienia wykorzystujemy na zajęciach by przygotować dzieci do „dorosłego” programowania w przyszłości.

 

Wyzwanie zamiast problemu

Uczymy dzieci jak przejść od problemu do wyzwania – takie podejście ułatwi w przyszłości rozwiązywanie problemów, nie tylko informatycznych, ale we wszystkich dziedzinach, z którymi zetknie się dziecko na późniejszych etapach edukacji oraz w późniejszej pracy zawodowej. Uświadamiamy uczniom, że każdy wielki problem to po prostu dużo małych problemików, z którymi są w stanie sobie poradzić. Wystarczy, że przygotują plan. Umiejętność planowania to kolejna kompetencja, którą ćwiczymy na zajęciach. Uczymy się też jak pracować w grupie i wspólnie znajdować rozwiązania.

 

Zaproś nas do swojego przedszkola

  • Nasi nauczyciele prowadzą zajęcia w przedszkolach na terenie Warszawy.
  • Lekcje odbywają się raz w tygodniu i trwają 30 minut (dla dzieci 6-7 letnich jest możliwość zorganizowania zajęć trwających 55 minut).
  • Pracujemy w małych grupach do 8 osób, tak by każde dziecko mało szansę zaistnieć i wypowiedzieć się.
  • Minimalna liczba osób w grupie to 3.
  • Zajęcia prowadzimy „na dywanie”, potrzebujemy zatem sali (nie musi być duża), dobrze by nie było w niej zbyt dużo sprzętów i zabawek. Współpracę zaczynamy od bezpłatnych zajęć pokazowych.